Ewolucja konsoli

Od czasów Ponga i Pac-mana gry wideo ewoluowały. Możemy teraz grać w niedrogie gry z grafiką 3D i fantastyczną interaktywnością w domu, biorąc za pewnik subtelne postępy wprowadzone w każdej konsoli.

Ostra konkurencja wśród dostawców konsol do gier wideo zaowocowała większą liczbą funkcji, które widzimy dzisiaj.

Ewolucja systemów gier wideo jest fascynująca. Obecnie istnieje ponad 70 konsol. Nintendo i Sega aktywnie rywalizowały w erze gier zręcznościowych swoimi przełomowymi konsolami.

Jeśli jesteś zafascynowany takimi informacjami, ta strona zainteresuje Cię jeszcze bardziej swoim harmonogramem platform gier wideo.

Niezależnie od tego, czy jesteś graczem, czy nie, możesz dowiedzieć się, jak powstają nowoczesne konsole.

Ewolucja interfejsu gier wideo

W ostatnich dziesięcioleciach poprawiła się grafika gier wideo i szybkość procesora.

Więcej…

1967

Najwcześniejszą konsolą do gier wideo było ogromne brązowe drewniane pudełko z dwoma kontrolerami, stąd nazwa „Brown Box”.

Ralph H. Baer, ​​„Ojciec gier wideo”, wynalazł pierwszą maszynę do gier wideo, którą można podłączyć do dowolnego telewizora. Konsola miała tylko ping-ponga, tenisa, piłkę ręczną, siatkówkę, pościg i grę z bronią palną.

1972

Firma Magnavox nabyła licencję na technologię „Brown Box” w 1972 roku, czego efektem była pierwsza oficjalna maszyna do domowych gier wideo — Magnavox Odyssey.

Oryginalny system gier wideo był cichy i miał surową grafikę, jak wczesne filmy.

75-77

W 1975 roku Atari wydało na konsolę domową wersję swojej gry zręcznościowej PONG z 1973 roku. W tym samym roku Magnavox wyprodukował dwie zaktualizowane konsole Odyssey, 100 i 200.

Każda kolejna konsola Magnavox Odyssey z lat 1976-77 była minimalnie lepsza od poprzedniej. Systemy miały te same gry, ale z inną grafiką, kontrolerami i cyfrową punktacją.

Aby konkurować z Magnavox, Atari wypuściło Atari 2600, Video Pinball i Stunt Cycle. Fairchild, RCA i Coleco również stworzyły konsole do konkurowania.

Wonder Wizard firmy General Home Products został porównany do Odyssey 300 firmy Magnavox, ale z lepszą i większą kontrolą wiosła.

Pierwsze konsole Fairchild i RCA nie szły dobrze, podczas gdy Telstar firmy Coleco został dobrze przyjęty za granie w kolorowe gry i posiadanie kilku poziomów trudności. Ze względu na swoją popularność Coleco wypuściło nowe systemy w latach 1977-78.

lata 80.

Nadszedł złoty wiek gier wideo. Wraz z rozwojem technologii gier, w latach 80. branża eksperymentowała z grami innymi niż ponga, takimi jak bijatyki, platformy, gry przygodowe i RPG.

Pac-man (1980), Mario Bros (1983), The Legend of Zelda (1986), Final Fantasy (1987), Golden Axe (1988) itp. zostały wydane w tej erze. Od dedykowanych konsol z wbudowanymi grami po urządzenia z kartridżami.

Sega i Nintendo rządziły w latach 90. SG-1000 z 1983 roku była pierwszą konsolą firmy Sega. Nie był popularny, ponieważ był sprzedawany głównie w Azji, a nigdy w Ameryce Północnej.

Ta konsola stworzyła podstawy dla systemu Sega Master z 1985 roku. NES, wydany w 1983 roku, był najlepiej sprzedającym się systemem tej generacji. NES w pojedynkę sprawił, że Nintendo stało się potęgą w grach.

Atari, Mattel i Coleco wypuściły nowe konsole, Atari 5200, Intellivision II i ColecoVision, ale nie mogły konkurować z Sega i Nintendo.

ColecoVision była ich ostatnią konsolą domową. Zdominowali domowe gry wideo, dopóki NES nie zadebiutował rok po krachu branży gier wideo w 1984 roku.

ColecoVision była ostatnią konsolą firmy po katastrofie. Wydano kilka nowych konsol, ale zostały one przyćmione przez Sega Master System i NES. (Jared wychwycił ten błąd.)

1986-2000

Nintendo i Sega walczą o dominację z nowymi platformami. Mega Drive/Genesis była najlepiej sprzedającą się konsolą Sega w 1988 roku.

Nintendo wypuściło SNES dwa lata po NES, aby zaradzić niebezpieczeństwu. Sega wyprodukowała Master System II po Mega Drive/popularności. Wojna konsolowa Genesis z lat 80.

Atari traciło udział w rynku pomimo wydania Atari 7800. Wsteczna kompatybilność z Atari 2600 pozwala użytkownikom grać w klasyczne gry.

TurboGrafx-16 firmy NEC miał konkurować z konsolami Sega Genesis oraz Nintendo SNES i NES, jednak w 1991 roku zajął czwarte miejsce. SuperGrafx (1989) również był niepopularny.

SNK Neo Geo wprowadziła gry zręcznościowe do systemów domowych w 1990 roku. Neo Geo AES (Advanced Entertainment System) miał imponującą grafikę ze względu na większe gry, co doprowadziło do jej wysokich cen (konsola kosztuje ponad 800 dolarów, podczas gdy każda gra ponad 200 dolarów). Z tego powodu pierwotna konsola Neo Geo została źle odebrana.

1993

Na początku lat 90. kasety z grami zostały zastąpione płytami CD. Zwiększyło to pojemność gier wideo i skłoniło do przejścia z grafiki 2D na 3D.

Firma Philips wprowadziła CD-i w 1991 roku. Substandardowe gry i niewygodne sterowanie doprowadziły do ​​awarii konsoli.

W 1992 roku NEC zmodyfikował TurboGrafx-16 do TurboGrafx-CD dla systemów opartych na CD. Sega CD, jego najnowszy dodatek, przepadła na rzecz Sega Genesis/MegaDrive.

W 1993 roku Atari wydało CD oparty na Atari Jaguar, aby konkurować z Sega Genesis i SNES. Rok później przegrał wojnę konsolową z Sega Saturn i Sony Playstation.

Amiga CD32 była pierwszym komputerem domowym Commodore (1993). Commodore ogłosił upadłość w 1994 roku, kończąc sprzedaż obiecującej platformy do gier wideo.

1994-2000

Sony Playstation zadebiutował w 1994 roku. Sega Sega rozszerzyła swój system MegaDrive/Genesis o Genesis 2 (1994) i Genesis 3 (1996). (1997).

Stworzył także nową konsolę opartą na CD, Saturn. Nowa konsola Nintendo 64 używa kartridży.

W 1994 roku pojawiła się platforma CD SNK Neo Geo. Konsola Neo Geo CD kosztowała 300 USD, a jej gry kosztowały 50 USD, co stanowi znaczny spadek w porównaniu z wersją AES.

Nowa konsola PC-FX firmy NEC przypominała komputer stacjonarny. Technologia konsoli była przestarzała w porównaniu z Sega Saturn i Sony Playstation, dlatego NEC przestał je produkować.

W tym czasie pojawiło się również kilka nieznanych konsol. Bandai, Casio i Apple produkowały konsole. Virtual Boy Nintendo z 1995 roku zawierał montowany na głowie wyświetlacz 3D.

2000-2004

Sega Saturn zawiodła, dlatego firma stworzyła Sega Dreamcast dla następnej generacji (1998). Dreamcast jako pierwszy udostępnił gry online za pośrednictwem wbudowanego modemu w 1998 roku.

Sony wypuściło PS2 dwa lata później. W 2001 roku Nintendo przeniosło się z kartridży Nintendo 64 na DVD GameCube.

Microsoft wszedł na rynek konsol do gier w 2001 roku z dobrze przyjętym Xboxem, w tym Xbox Live.

Po trzech dekadach eksperymentów z konsolami na rynek weszło kilka nowych firm. XaviXPORT 2004 jest stosunkowo mało znany.

Konsola wykorzystuje naboje i kontrolery o tematyce sportowej do grania w gry. Był używany do ćwiczeń i fitnessu. Jak Nintendo Wii, prawda?

5–11

Xbox 360, Sony Playstation 3 i Nintendo Wii to jedyne główne konsole obecnej generacji. Gry wideo przeszły długą drogę, z grafiką 1080p HD na Xbox 360 i PS3 oraz pilotem Wii z czujnikami 3D.

Wszystkie trzy systemy mają dodatki, takie jak MotionPlus dla Wii (2009), Kinect (2010) dla Xbox 360 i Move (2010) dla PS3. Te trzy dodatki właściwie wyczuwały ruchy ciała, aby poprawić interakcję z graczami.

Większość firm została wycofana – Atari, Coleco, NEC, Sega itd. – ale dwie mają odwagę konkurować z Wielką Trójką.

Konsola Hyperscan firmy Mattel powraca po 30 latach. Był oferowany tylko przez rok, zanim został wycofany w 2007 roku. PC World nazwał go siódmym najgorszym systemem do gier w historii.

EVO Smart Console (2008) posiada grafikę HD, dostęp do Internetu, dysk twardy 120 GB i 2 GB pamięci RAM. Pierwsza konsola do gier Open Source z systemem Linux i komputer multimedialny. Oficjalna strona konsoli nie jest już aktywna i nie jest dostępna na stronie Envisions.

Udostępnij to :

Powiązany post :

Ooyala: nowy rodzaj konsoli do gier

Granie w gry konsolowe to jedna z naszych ulubionych rozrywek. Cyfrowy dźwięk przestrzenny i duży telewizor HD wydają się powiększać...

Gry bez fabuły są lepsze

Telewizja, filmy i książki mówią im lepiej. Dlaczego gry są tak skoncentrowane na narracji? Gry wideo przekształcą się w interaktywne...